Dinamització

Un dels objectius fonamentals del nostre equip és dinamitzar la societat civil i arribar al màxim de gent possible. Per això hem creat projectes i activitats lúdiques i culturals on ciutadans de qualsevol edat i origen han pogut compartir aquestes experiències enriquidores.

IDEM participa en la Trobada de Codesenvolupament

En el marc de la Mostra Internacional de Cinema Africà de Catalunya, IDEM participa en la primera trobada d'entitats de codesenvolupament de les comarques gironines, on les diferents entitats han exposat els seus projectes i s'han recollit les inquietuds i suggerències de les entitats per tal de facilitar la seva feina. La trobada ha volgut fomentar l'intercanvi entre les entitats i anar creant xarxa per enfortir aquesta línia de treball.

IDEM a Salt per Sant Jordi

IDEM ha estat en una parada a la Rambla de Salt durant tota la diada de Sant Jordi, venent llibres i roses. També hi ha hagut un taller de punts de llibre (Escriu el teu nom en àrab), un taller de tatuatges de henna i una gran varietat de productes artesanals d'origen marroquí per poder comprar. La diada has finalitzat amb una petita mostra de música àrab en directe.

El nostre objectiu primordial amb aquest parada ha estat poder compartir un dia tan emblemàtic i cultural amb la població saltenca, alhora de poder fer difusió de la nostra ONG, donant a conèixer projectes i activitats que duem a terme i animant a la gent a formar-ne part.

DIVERSALT, una jornada cultural i lúdica

En el marc de la Festa Major, Salt acull el proper 23 de juliol, la jornada DIVERSALT. La festa, organitzada des del grup local de IDEM inclourà activitats per a totes les edats, a la plaça Lluís Companys. Durant tot el matí hi haurà jocs i música infantil. A la tarda, una Fira de contes del món, oberta a la participació de tothom, i l'inici de les actuacions musicals, que es perllongaran fins a la nit, amb Arianna Puello com a cap de cartell.

Trobada per la poesia persa, catalana i àrab

IDEM ha organitzat la 1ª Trobada per la poesia persa, catalana i àrab amb varis poetes de la ciutat de Girona, on s'ha fet un homenatge a la poetessa Consol Vidal. L'acte ha sigut acompanyat amb música en directe d'una cantant iraní, i també amb la lectura i la crítica literària a varis textos antics de la poesia àrab, a càrrec de Abderrahim Bel Mehdi, company de IDEM.

Reflexió sobre les mutilacions genitals femenines

IDEM ha participat amb la coordinadora de les ONG del Senegal que agrupa més de 22 ONG de tota Catalunya, en la 1ª Trobada de Reflexió sobre les mutilacions genitals femenines. En aquest acte ha participat la reponsable del Departament Comunitari dels Mosso d'Esquadra, la Rosa Negra.

Setmana Girona Intercultural

El nostre company Abderrahim Bel Mehdi ha participat en la Setmana Girona Intercultural de la Fundació SER.GI en les lectures de poesia, acompanyades de música en directe amb llaüt (típic instrument àrab) i tastets de te i pastes marroquines.

L'assistència ha marcat aquest acte fet per unes bones intervencions de poetes de varis orígens.