Sensibilització

IDEM participa amb el teixit associatiu català per sensibilitzar la societat civil sobre els valors del desenvolupament humà sostenible en tots els seus àmbits que afecten a tota la ciutadania, tant autòctona com immigrant.

Campanya solidària de recollida d'impermeables

Durant els mesos de novembre i desembre de 2011, l'associació IDEM, juntament amb la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO, ha organitzat una campanya solidària de recollida d'impermeables a diferents escoles de la província de Girona, emmarcada en la 3ª edició del projecte "Intercanvi i Formació entre professors de Girona i Xauen".

L'objectiu ha estat recollir roba impermeable pels joves de la zona muntanyosa de Jbala, on hi plou molt sovint.

Els beneficiaris d'aquests impermeables han estat els alumnes de l'escola "Ibno Nossayer", al poble Bni Derkoul i  l'escola "Allal Ben Abdellah", al poble de  Bab Taza.

Donem les gràcies a totes aquelles famílies que han col·laborat en aquesta campanya solidària!

Jornada de Portes Obertes a la Cultura Àrab

El passat 21 de maig IDEM va organitzar una Jornada de Portes Obertes de la Cultura Àrab al Centre Cívic de Santa Eugènia “Can Ninetes” amb un programa engrescador:

•  Homenatge al gran filòsof marroquí, Mohammed Abed al -Jabri
  • Xerrada sobre les bases de l'islam a càrrec de Miquel Simon, arabista i company de IDEM
  • Conferència sobre la història de la cultura àrab a càrrec del professor i periodista Abderrahiim Bel Mehdi, company de IDEM
  • Recital de poesia àrab traduïda al català
  • Te i pastes típiques del Marroc
  • Música percussionista oriental àrab a càrrec d'Abdelhadi i Mohamed Chriyaa
  • Projecció de fotografies del curs d'àrab i viatge sociocultural a Marràqueix
  • Actuació en directe de dansa del ventre a càrrec de les ballarines gironines de l'Associació Hara
  • Entrega del premi a la millora alumna del curs d'àrab i del viatge, Raquel Bolasell.
  • Entrega dels diplomes del curs d'àrab.

IDEM amb al Comerç Just

IDEM ha participat en la Festa del Comerç Just 2008. Es tracta d'una activitat lúdica i educativa, que té lloc un cop l'any i que va començar l'any 2000 a Barcelona, per després estendre's per tot el territori català. Aquesta activitat pretén aconseguir que el públic familiar tingui més informació sobre el Comerç Just i la Banca Ètica i sobre les causes que els justifiquen, i que apliqui les propostes en el seu dia a dia quotidià. El respecte dels drets laborals, un dels principis del comerç just, serà l'eix temàtic de la festa. En aquest sentit, s'aprofitarà la celebració dels Jocs Olímpics d'aquest estiu per a difondre el missatge del respecte dels drets laborals, i en especial, en el tèxtil.

Vides comunes, cultures diferents

L'empordanesa Maria Velasco ha realitzat un projecte d'investigació sobre els elements obstaculitzadors i facilitadors en el procés d'integració de l'alumnat marroquí i les seves famílies. A banda d'aquest material didàctic que aviat es posarà a disposició del professorat, i que compta amb el suport del Departament d'Ensenyament, Velasco ha exposat a la Ciutadella de Roses una selecció d'imatges que reflecteixen moments, situacions i vivències quotidianes del Marroc rural molt properes a la realitat catalana. Aquesta exposició forma part d'un projecte més personal, que ha comptat amb el suport de l'Ajuntament de Roses.

L'objectiu de l'exposició ha estat mostrar que els humans som "més iguals que diferents", en paraules de l'autora de les fotos. Velasco ha fet una estada durant l'estiu per completar aquest treball i oferir la cara més moderna del Marroc, la més urbana, buscant famílies marroquines en el camp que la vulguin acollir una temporada. Per a la mostra "Vides comunes, vides diferents", Velasco ja va comptar amb la complicitat de dues famílies marroquines que la van acollir per a dur a terme la primera part del treball i el primer recull de fotografies. A més, la professora ha comptat amb l'assessorament de l'associació IDEM.

El projecte de Velasco, tant la part més didàctica com la fotogràfica, neix de la necessitat actual d'educar en valors que respectin la igualtat, la tolerància i la diversitat per tal d'assolir unes bones relacions interculturals i una millor cohesió social, mitjançant el trencament de visions estereotipades i prejudicis.

Plantejant noves perspectives

IDEM ha participat en la Setmana intercultural de Girona 2008. Aquest seminari engloba diverses activitats destinades a una millor comprensió de la interculturalitat que viu la nostra societat actual i una adequada convivència entre les diferents cultures que conviuen en determinades regions, centrant-se en el cas particular de Catalunya.