Benvinguts a IDEM

IDEM són les sigles de "Innovació i Desenvolupament per un Eix Multicultural".

Associació IDEM és una ONG que des de l’any 2005 treballa a diverses poblacions de Catalunya, sota un altre nom relacionat amb la cooperació i el desenvolupament amb el nord d'Àfrica. Aquesta experiència fructífera ha encoratjat els seus components a donar el pas de construir una nova eina, creant així una nova identitat pròpia sota el nom actual d'Associació IDEM.

De fet, la paraula idem en llatí significa identitat. IDEM vol promoure i potenciar la identitat, pròpia i aliena, individual i col·lectiva; un ventall d'identitats que no deixen de ser un gran mosaic format per colors i formes diferents, plasmant així una idea clara cap a la multiculturalitat, agermanament entre pobles i la solidaritat internacional.

Actualment, IDEM té diferents agrupacions a Girona, Salt, Roses, Sant Feliu de Guíxols i Barcelona. La nostra intenció és arribar al màxim de gent i compartir aquesta experiència amb més voluntariat.

L’acció de IDEM va més enllà de les activitats locals, duent a terme projectes de cooperació i desenvolupament al nord del Marroc, així com viatges socioculturals, intercanvis entre professors i estades solidàries.